Oddaję w Wasze ręce kolejną aplikację. Nazywa się Do usług. Jej zadaniem jest służyć, a jej przeznaczeniem jest wspierać w prowadzeniu swoich usług na rzecz innych.
Aplikacja jest dedykowana szczególnie osobom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą, która polega na realizacji krótkoterminowych usług. Krótkoterminowych, czyli takich których realizacja przebiega od kilku minut (są takie? 🙂 ) do kilku dni.
Aplikacja łączy w sobie funkcje kalendarza zleceń i bazy wiedzy o swoich Klientach. Oprócz standardowych funkcji kalendarz sam podpowie dostępne terminy i informuje o ewentualnej kolizji z prywatnymi terminami. Zlecenia zapisywane w kalendarzu budują historię kontaktów z Klientem, którą możemy w dowolnym momencie przeglądać, aby upewnić się co do aktualnego statusu naszej relacji.
Planując prace na dany dzień możemy zweryfikować nie tylko układ w czasie, ale również w przestrzeni. Aplikacja pokazuje zaplanowane zlecenia w danym dniu na mapie. Dzięki temu możemy ułożyć nasze zlecenia w taki sposób, aby zminimalizować koszty dojazdu.
W ramach zlecenia definiujemy oczywiście termin jego realizacji oraz Klienta, dla którego będziemy je realizować. Oprócz tego zlecenie pozwala przypisać usługi, które zrealizujemy na rzecz Klienta. W aplikacji definiujemy bowiem listę swoich usług i koszt ich realizacji. Przypisując usługi do zlecenia możemy dopasować ich koszt do faktycznie poniesionych w ramach zlecenia. Jeśli sobie tego zażyczymy (wybierając odpowiednie opcje w Ustawieniach) możemy oznaczać, czy zlecenie zostało wykonane, zafakturowane i zapłacone. Pozwoli to monitorować status tych czynności na bieżąco. Każda taka niezakończona czynność sprawia, że aplikacja traktuje zlecenie jako 'w toku’. Lista takich zleceń jest dostępna bezpośrednio z ekranu głównego.
Dodatkowo w zleceniu zdefiniujemy dowolne przypomnienia np. przed jego wykonaniem albo po roku, aby przypomnieć się Klientowi. Warto też wspomnieć o tworzeniu notatki dla zlecenia.
Wszystkie powyższe informacje są gromadzone i dostępne także z poziomu Klienta. Jeśli więc wracamy do jakiegoś kontaktu po dłuższym czasie, możemy się szczegółowo zapoznać ze stanem współpracy i wcześniej wykonanych prac.
Dane Klienta to oczywiście dane adresowe, telefoniczne i mailowe. Znajdziemy tu również możliwość odnalezienia lokalizacji Klienta na mapie i nawigowania do niej. Wspomniana historia zrealizowanych i zaplanowanych zleceń jest tu również dostępna. W przypadku gdy nasza działalność polega na serwisowaniu urządzeń, aplikacja pozwala zbierać podstawowe informacje o urządzeniach Klientach. Wystarczy w Ustawieniach uruchomić jedną opcję i na ekranie Klienta zobaczymy dodatkowe funkcje.
Przywołałem tu podstawowe funkcje, a wpis zrobił się i tak przydługi 🙂 Zachęcam więc do wypróbowania. Aplikacja jest dostępna w App Store i Google Play.
PS. Jeśli w swojej działalności używasz prywatnego telefonu i drażni Cię, że musisz mieszać kontakty czy kalendarz prywatny z biznesowym, to ta aplikacja jest dla Ciebie 🙂